Europe of Regions 2016 Brexit update
Europe of Regions 2016 Brexit update
Krzesimir Krzesimir
1531
BLOG

Projekt Europy Regionów po Brexicie

Krzesimir Krzesimir Brexit Obserwuj temat Obserwuj notkę 29

Projekt Europy Regionów z likwidacją państw narodowych i oparciem się na regionie jako podstawową jednostką federacyjną wymagał po Brexicie przeformułowania.

Wizyta Donalda Tuska w Polsce jest "dobrą okazją" do zaprezentowania zasadniczych rozważanych kierunków tego projektu, skupiając się jednej z jego wersji zaczerpniętej z niemieckich portali - wersji bardzo dobrze opracowanej, przedstawionej na mapie wraz ze szczegółowym ukazaniem struktury politycznej, religijnej, językowej i rasowej nowej Federacji Europejskiej i wskazaniem jej relacji z USA oraz Unią Euroazjatycką. Porównanie z poprzednią wersją mapy (sprzed Brexitu) pozwoli na lepsze zrozumienie projektowanych kierunków integracji oraz zagrożeń, jakie widzą autorzy projektu (rozważanego w kategoriach historii alternatywnej).

Z pewnym prawdopodobieństwem można przyjąć, że podobne kierunki i zagrożenia rozważane są w europejskich elitach politycznych po Brexicie i ostatnich zmianach politycznych w Europie i na świecie.

Warto więc się temu myśleniu przyjrzeć.

Wskazywane kierunki zmiany dla projektu Europy Regionów po Brexicie :

1. Wzrost siły ruchów identytarystycznych (autorzy zakładają, że mogą one się stać największą siłą w parlamencie nowej Federacji);

2. Wzrost udziału katolików - do 49% populacji;

3.Przyjęto założenie, że Gruzja i Armenia nie będą w Bundesrepublik Europa (przyłączone zostaną do Unii Euroazjatyckiej), zaś wejdą do niej Szwajcaria, Bośnia i Hercegowina, Albania i Mołdawia. Donbas, Krym oraz Stare Prusy (obwód kaliningradzki - sic!) zaznaczono jako terytoria okupowane przez Rosję, zaś część Turcji ze Stambułem jako terytorium okupowane przez Turcję (sic!);

4. Turcję i Wielką Brytanię zaznaczono jako część strefy północnoatlantyckiej wraz z USA i Kanadą;

5. Założono możliwość powstawania odrębnych stref muzułmańskich (w Albanii i Bośni) - zaznaczono je na mapie kolorem czarnym. W ogólnej liczbie ludności w Federacji Europełskiej muzułmanie mają stanowić 5% (oznacza to, że zakłada się zahamowanie dynamiki aktualnego trendu);

6. Założono, że mogą rosnąć w Europie i pojawić się w istotnej skali w Parlamencie - ruchy chrześcijańskiego przebudzenia;

7. Likwidacji państw narodowych i oparciu struktury o regiony towarzyszyć mają w tym projekcie istotne zmiany granic regionów oraz ich struktury etnicznej - w Polsce zakłada się utworzenie regionów Śląsk-Lubuskie i Pomorze-Mazury z językiem mniejszości - niemieckim. Analogicznie język niemiecki zaznaczono w regionie Stare Prusy. Należy tutaj pamiętać, że autorzy tej koncepcji są szczególnie przychylni językowi niemieckiemu - zakładając, że będzie językiem mniejszości w wielu regionach (choć na mapie sprzed Brexitu tej tendencji jeszcze tak wyraźnie nie widać).

8. Interesujące w tej koncepcji jest wydzielenie tzw. miast międzynarodowych (w tym Warszawy) oraz tzw. City State (Berlin, Paryż, Rzym, Madryt i ... Kijów).

 

Oczywiście projekty Federacji Europejskiej mogą być różne (przytoczony wariant może nie być dokładnie tym, o czym dzisiaj myślą elity europejskie), jednak podstawowe założenie oparcia struktury europejskiej o regiony w obecnej dynamice sytuacji wewnętrznej i międzynarodowej jest mrzonką. Bunt angielskiej prowincji (Londyn był przeciw Brexitowi) ostatecznie pogrzebał ten projekt.

Jakikolwiek wariant Europy Regionów nie zostałby przedstawiony narodom Europy zostanie on w podobny sposób odrzucony.

Jedyną szansą była szybka integracja i zgoda elit państwowych na likwidację państw a następnie przeciwdziałanie ruchom odśrodkowym już w układzie regionów (przypominają się tu słowa Georga Sorosa  o "nielojalności" PiS).

Pogrzebanie "dużej federacji" skłania elity europejskie do powołania nowej okrojonej Federacji. Ta decyzja już jest podjęta (pozostaje jedynie pytanie o reakcję Włochów z południa, choć przy wsparciu Papieża Franciszka może być ona pozytywna). Pozostanie Polski (i równocześnie krajów Trójmorza) poza rdzeniem  federacji zwiększa w sposób oczywisty siłę polityczną i gospodarczą Polski w okresie pokoju (a osłabia w stanie wojny - biorą to pod uwagę inżynierowie nowego porządku świata).

Jakie korzyści może odnieść nowa Bundesrepublik Europa już bez Trójmorza? Zależy to w dużej mierze od wpływów politycznych w krajach pozostających poza rdzeniem. Walka o te wpływy trwa. Stąd antywęgierskie i antypolskie działania urzedników europejskich, którzy "powinni rozwiązywać bardziej pilne i ważne problemy". Dla nich nie ma ważniejszego problemu niż zachowanie wpływów w państwach spoza rdzenia federalizacji.

Zaprezentowane mapy były jedynie wizualizacją problemów forsowanego konstruktu federacyjnego - pokazują one, że napięcia wewnętrzne i problemy zewnętrzne - jakkolwiek przeprowadzony byłby proces federalizacji - rozsadzają ten konstrukt. Od początku miał on powodzenie jedynie w przypadku "zmowy elit", stąd obserwowana w ostatnich latach "dedemokratyzacja" standardów kultury zachodniej.

Dziś jednak sfederalizowana w oparciu o regiony Europa to projekt martwy.

Nie ma niestety w Polsce badań, które pozwoliłyby wskazać jaka część elektoratu obecnej opozycji zaakceptowałaby dziś projekt Federacji Europejskiej tzw. Europy Regionów, dlatego serdecznie proszę o opinie pod tą notką.

Być może w Polsce panuje jedność opinii w tym zakresie. Być może Europa Regionów to projekt, który już nie posiada w Polsce otwartych orędowników.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zobacz galerię zdjęć:

Future EU Regions
Future EU Regions
Krzesimir
O mnie Krzesimir

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka